Nechceme zbytečně utrácet za něco, co si můžeme koupit výhodněji, ve větším množství, ale už se tolik nedíváme na to, jestli je to kvalitní.
Dříve se vyrábělo mýdlo jen v kostce. Obyčejné a pak lepší, zpravidla šeříkové, které si každý kupoval, když se měl mýt mimo domov. Například v lázních.
Když se na pultech začal objevovat sprchový gel, spousta lidí mu nedůvěřovala. Až časem většina z nás zjistila, že je to lepší varianta.
Postupem času se začaly kostky vytrácet, až člověk zjistil, že jenom pár druhů stále bývá v obchodech k dispozici. Mně osobně to nevadí, já jsem velice rychle přešla na tekuté, ale znám takové, co nikdy neopustili tradici svého z papíru vybalovaného, pokladu.
Ti se vlastně nemusejí starat o to, jestli koupí výhodnější balení, nebo ne.
Ovšem velké balení vždy neznamená výhodu. A to i přesto, že cena je příznivá.
Třeba takové litrové balení je sice v poměru k malé 250 ml lahvičce cenově výhodnější, ale už ve chvíli, kdy ho vymačkáváte, máte pocit, že něco nesedí. Je řidší. Občas i mazlavější.
Když jsem si naposledy koupila výhodné balení, zjistila jsem, že po umytí mám pocit špíny, a když jsem se zeptala, jak voním, bylo mi řečeno, že vůbec ničím.
Neříkám, že si má každý kupovat drahé mýdlo a pak se méně mýt aby někde ušetřil, ale měli bychom se zamyslet nad tím, od jakého výrobce jsme se to vlastně nechali napálit.
Tohle bývá i s papírovými kapesníčky. Ne každý je používá, ale když dcera chodila na základní školu, kupovala jsem je, protože se musely odevzdávat učitelce a ta je měla ve skříni a přidělovala těm, co potřebovali a neměli u sebe žádný.
Také se lišily. Některé byly z několika vrstev, jiné slabší a rodiče je kupovali s tím, že to stačí. Jenže těch se muselo vydávat víc najednou. Tak ve výsledku to dopadlo tak, že jsme je všichni museli pořizovat víckrát, protože byly rychle spotřebované.
Ono je to takové i s antiperspiranty. Když se přiblíží horké počasí, tak jsou laciné, abychom si je mohli všichni lehce pořídit, ale že neplní svou funkci? Myslím, že jsou slabší díky nasazované nižší ceně. To si fakt nevymýšlím.
Používám je celoročně. Když si svou oblíbenou značku koupím v prosinci, tak jsem v pohodě, i přesto, že se dost potím po celý rok. Ale po nákupu v květnu, mi ta samá značka nejen nezmírní pocení, ale dokonce jsem za chvíli cítit.
Schovala jsem si antiperspirant s tím, že použiju jiný a ten si nechám na chladnější dni. Nepomohlo to. Skutečně byl šizený. A protože jsem zvědavá, zeptala jsem se na zkušenosti jiných a i ti mi potvrdili, že mají stejný problém.
Ani tady tedy neušetříme. Ženeme se s jásotem za nízkou cenou, ale neuvědomujeme si, že toto zboží budeme muset použít víckrát za den i přes ubezpečující slova, že vydrží 48 hodin. To znamená, že za nízkou cenu koupíme věc, kterou díky neúčinnosti vypotřebujeme dříve. I tady se vyplatí koupit dráž a účinně, než levně a k ničemu.
Je prostě lepší, když budeme mít na paměti, že nízká cena nemusí znamenat, že nakupujeme výhodně.